Rabu, 4 Mac 2009

mimpi basah


malam semakin larut, aku masih belum dapat melelapkan mata. Jam menunjukkan hampir jam 3 pagi, tetapi fikiran aku masih berkisar-kisar dengan formula-formula yang baru sahaja dihafal.

Hati aku kerap berkata "tidurla Ana, esok exam pukul 9kan, pukul 7.30 dah kena bangun siap-siap".

Nak tak nak aku pon cubala lelapkan mata.

*aku dibuai mimpi*

Pada mulanya aku bermimpi aku berada di rumah baru. Rumahnya sangat besar. Perasan aku di rumah tu ada kawan-kawan sekolah menengah aku. Kami semua mandi bersama mereka BOGEL, aku TIDAK. Kata orang tua-tua, kalau mimpi kita berbogel depan orang ramai, alamatnya kita akan dimalukan.

Aku dibuai dengan mimpi semakin dalam,

apa yang terjadi selepas pesta mandi itu tidak aku ingat lagi. Babak seterusnya aku menolong emak kemas kawasan rumah. Seingat aku, aku tolong mak angkat batu-bata yang bersepah-sepah. Aku pun angkat batu-batu tu semua satu persatu. Sedang aku mengangkat salah satu batu yang kelihatan agak buruk, aku ternampak seekor lipan warna merah hati, panjang sejengkal berjalan mencecet-cecet. Lepas tu aku pon melompatla. Aku tengok kemana lipan tu pergi, tiba-tiba lipan tu datang kearah aku dan melompat kemuka aku.

*aku pon tersedar*

Bangun je dari mimpi, dengan keadaan mamai nih, aku lihat ketingkap. Mungkin mimpi mengarut tu ddah kuasai minda aku, aku perasan banyak lipan berjalan-jalan kat tingkap rumah aku. Aku pon dengan terkejutnya terus melompat bangun. Mengucap aku dua tiga kali. Kali ini aku betol-betol sedar.

Tetapi masih ada sesuatu yang serba tak kena, aku merasa seluar aku, alamak basah. tidak, bukan kencing malam, rupanya bulan mengambang penuh. ahaaaa......period lagi!!


moral: lain kali sebelom tidur bacala doa

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ala,ana dh period ke???
bosan la klau mcm nie :)

Eerie Liuvyx berkata...

hahaha
apemende yang xbest nyer siot?
sape ni
hahaha

Tanpa Nama berkata...

ait,dh x knal bf sendiri...

Eerie Liuvyx berkata...

biler mase plak syg pggil nme nih
tu la pelik....aih,lain jer
hahahaah

J MAIDEN berkata...

hahaha. ewww lipan. benci gila tahap gaban!!

Eerie Liuvyx berkata...

taw xpa,
pasal tu la sampai melompat bangun
hahahaha

Ajwin Ajeera berkata...

hehe
sy geli jugak

Atira. berkata...

hahaha

BudaK_BlurR berkata...

babi...
bahasa nie membuatkan aku agak fenin dowh..
x berapa nak paham..
berkata..?? mende weh..?

topeX.exe berkata...

cilabet...
igtkan ko kuar air mani...
ni msti kes xtgk date bile bulan mengambang...xD