Rabu, 8 April 2009

lancau?

Disebutlah suatu kisah, Pak Ali merupakan seorang bapa kepada 15 orang anak. Dari kecil hinggalah ketua, nasib hidupnya tidak berubah miskin papa kedana.

Tetapi Pak Ali tidak pernah berputus harapan untuk meneruskan hidup dan melihat anak2nya berjaya. Setiap pagi di akan mandi di perigi, solat subuh dan mula menoreh getah. Sungguhpun dia miskin, namun dia tetap kuat pada agama.

Hari demi hari, tidak putus2 doa dipohon agar dipermudahkan perjalanan hidupnya. Dengan kuasa tuhan, pada suatu hari dia bermimpi, ada seorang tua berkata padanya

"anak, esok pagi engkau pergilah keperigi, di sebalik celahan dahan akan terdapat 3 anak panah besertakan 1 panah, engkau mintalah apa sahaja 3 permintaanmu, akan aku tunaikan"

Pak Ali pun tersedar dari tidur, pada mulanya dia tidak percaya akan mimpi itu, Rutin hariannya dilakukan seperti biasa. Alangkah terkejutnya apabila mimpinya itu menjadi kenyataan.

Dengan perasaan yang amat gembira, Pak Ali pulang kerumah memberi tahu semua anaknya tentang kejadian itu.

Almaklumlah, anak Pak Ali terlalu ramai, sampai pening kepala orang tua tu, Dengan ada yang nak Ben10 la, sailormoon la, yang bininya pula nak lingerie nurse la. Pusing kepalanya.

akhirnya dia memasang anak patah kepada panah dah berkata "ah lancaulah semua!" anak panah dilepaskan,

*kacing*
habis, tumbuh lancau 1badan.

"adomak aih, macam mana boleh ada lancau 1badan nih!"

anak panah kedua dilaraskan "den tak mau lancau!" anak panah kedua dilepaskan,

*kacing*
semua lancau dibadannya hilang, apabila dibuka seluar

"parah nih, lancau dalam seluar pon hilang, lari bini den ni karang"

anak panah ketiga dilaraskan
"den nak lancau yang mule-muleeeee dulu tu"

*kacing*
apabila dibuka seluar, dia mendapati lancaunya ada semula,
saiz mule-muleeee punye, baby saiz.

3 ulasan:

aainachentak berkata...

yg ini aku xtau mao cmnt apa!
haha..

BudaK_BlurR berkata...

haha~~
si chumell citer sangat comel..!!
tempting shial dia citer..ngan bibir pink dia..heheeh~

FARIE berkata...

haha!! xleh blah..
cian bini dia..