Jumaat, 18 Jun 2010

Lagenda Budak Setan

Cerita ini merupakan adaptasi daripada sebuah novel karya Ahadiat Akashah..


Sejak pertama kali aku tengok thriller cerita ni ditayangkan, aku dan kakak aku semangat gila nak tengok..Di kalangan kawan2 aku, aku la orang melayu yang paling tak suka tengok cerita melayu, tapi mungkin yang ini aku bagi perlepasan..

Seperti yang dijangkakan kami pergi tengok di IOI Mall Puchong pada hari pertama tayangan.. Jauh kami pergi kesana kerana semua tempat yang dekat2 dah full house.. Dalam hati kami tak apa, cerita nih comform best..

Tapi seperti yang dijangkakan juga,
filem melayu tetap filem melayu,
kualiti kemelayuannya,
alamak...
menyedihkan..

Sayang sekali, novel yang bagus,
punya cerita yang bagus,
tapi tolonglah Tuan Director filem!!
Plot berterabut,
dialog macam budak sekolah bercerita,
pelakon dah hebat,
tapi kalau dialog tak mantap tak kemana jugak..

Aku bukan nak down kan filem melayu,
tapi kalau nak dibansdingkan dengan filem asing memang kita jauh ketinggalan..

Apa yang menyebabkan filem kita jadi macam nih?
budjet nak rendah,
untung nak banyak,
tapi idea tak ada...

Tolonglah! Aku hampa gila2!!

2 ulasan:

Noor Iylia Syamimi berkata...

nasib aku takgi tengok cite ni

Eerie Liuvyx berkata...

jgn duh...skit hati aq smp skrg xhlg lg