Sabtu, 26 Disember 2009

tak apa, aku kan kuat...

tangis semalam
luka yang tak pernah bersemuka
ya aku cukup kuat
cukup kuat untuk diam berlagak kuat
bodohnya..

semalam pahlawan telefon setelah sekian lama kami tak borak panjang macam tu,
cukup untuk aku senyum sebentar,
tak lama lepas tu,
pintu diketuk,
bak di depan pintu,
dengan muka bengis,
marahkan aku tidur lambat,
bergegar lutut,
tunduk kebawah takut sangat..

semalam jugak yull ada cakap sesuatu yang agak menghampakan aku,
terlalu sulit untuk aku bicarakan disini..

abang aku buat hal lagi,
amma menangis lagi,
aku pun peluk dia,
menangis bersama..

lelaki......
oh lelaki..

bak lelaki,
abang pun lelaki...

hero lelaki..
bekas kekasih pun lelaki..

ingin sahaja aku benci kaum adam ini
tapi apalah hawa ini tanpa mereka..

berita baik,
aku sudah berjaya berhenti rokok
susah jugak

nafsu makan susah nak kawal
macam babi kelaparan aku telan
bila jatuh sekali sekala,
yang ada cuma wringley's double mint chewing gum..

tak apa,
aku kan kuat...

berita baik la,
keputusan exam dah pun keluar,
macam sem yang lepas,
aku pas dengan semua a,
pointer 4.00,
alhamdullilah,
amma cukup bangga ada anak punya aku..

aku sms bak,
cuba khabarkan berita baik ini,
tapi dia cuma balas
"salam, tahniah.jangan nak lupa diri. fokuskan pada matlamat"

tak apa,
aku kan kuat..

6 ulasan:

Op Redz berkata...

yeaaa ur strong girl ana..
congrtaz u get 4 flat..
im sooo jealous!!!
hahahah~
lme doe xcntc ko ek..

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

wah, tahniah, tahniah...
untuk keputusan periksa dan azam baru tidak merokok...
niat yang benar sentiasa dibantu Allah...
teruskan

Eerie Liuvyx berkata...

woi sabah,
rindu banget same kau
hahaha
jeles ka?
blaja la rajin2
ko pon blh dpt jugak

a kl citizen,
thankssssss=)

Ayen Maiden berkata...

kau memang kuat
:D

+++peopopconed+++ berkata...

gila gempak...
ko memang gila r...
aku respect ko...
2 kali da...
kali ni anugerah dekan kasi meletop r...
pasal kaum adam tu...tape...
ku settle...
hahaha...
pasal 4.0 tu...
sku sebarkan..tunggu...hahaha...

botak tanjung rambutan berkata...

good luck..
try ur best..
k??
take care..
cau dlu...