Khamis, 23 Julai 2009

tentang seseorang yang sangat istimewa

istimewa di sini bukan bermaksud yang tercinta,
istimewa di sini bukan bermaksud yang teristimewa,
istimewa di sini bermaksud dia memang "istimewa".

Aku tidak mahu meletakkan nama sebenar di sini bagi mengelakkan sebarang tragedi berdarah berlaku diantara aku dan dia yang istimewa ini. Aku cuma letakkan nama dia S.

S untuk Serumah
S ni merupakan pelajar satu kolej aku yang juga duduk serumah dengan aku. Dia merupakan kawan baru aku. Pertama kali aku tengok dia, "muka dia mirip gf membe la pulak". Ah, tak ada apa2 yang pelik.

S untuk Sopan
Apa yang aku notis tentang S nih dia seorang yang sangat2 dan teramatlah sopan santun, duduk bersimpuh, gelak bertapis, cakap hanya apa yang penting. Ya, memang dia sangat bersopan santun. Aku mula berkata dalam hati "mungkin perempuan sopan macam nih Hero suka, sopan dan lembut je". Hero pernah cakap yang dia suka wanita2 yang sopan macam nih memang sangat jauh beza dengan aku.ha?

S untuk Senyap
Bayangkan, hanya selepas dia hilang baju dia, baru aku dapat dengar suara dia. Dia menggunakan tona suara yang amat rendah untuk bercakap dan aku tak pernah berborak dengan dia sepertimana manusia normal berborak.ha?

S untuk Solehah
Si S ini sangat patuh pada agama, solat 5 waktu sehari semalam, puasa hampir setiap hari. Bagus budak ni, sejuk hati aku tengok. Hari demi hari, masa berlalu. Aku mula notis sesuatu yang pelik, dia puasa tapi kenapa dia minum? Dia solat qado' Subuh, tapi boleh ke pada pukul 8pagi? Bab itu aku tidak begitu arif kerana aku sendiri bukan betul orangnya.ha?

S untuk Sekelip mata
Secara sekelip mata S berubah, 1rumah aku perasan perubahannya semenjak balik dari Kem MPP. Dia yang pada mulanya takut nak bertegur dengan budak2 bilik aku, manakan pula takut nak jejakkan kaki ke bilik aku, tiba2 lepak dalam bilik aku. Mungkin sebelum nih dia takut nak lepak sebab kiteorang muka jahat dan garang grr...arr..ar.. kot dan dia tak ada keyakinan diri nak tegur. Mungkin dekat kem dia dah belajar cara untuk meningkatkan keyakinan diri kot.ha?

S untuk Suka hati dia jer!
Paling mengejutkan apabila, bukan hanya lepak dalam bilik kami, ketika kawan aku sedang asyik bergayut dengan marka dia, tiba2 S boleh rampas hp kawan aku dan berborak dengan marka kawan aku "kalau saya ada depan mata awak apa awak nak buat sekarang?".OTK, apa sudah jadi? Dia suka pandang orang dan senyum sorang2, siap tongkat dagu tengok kami. Adakah budak2 bilik aku ini superstar sehingga dia mahu berkelakuan begitu?

Kawan aku tengah on9 dan berkenalan dengan kenalan baru di Tagged, kenalan baru tuh tanya "asal mana?". Tiba2 S suruh balas "tanya la dia bila mau jumpa".ha?

S untuk Selamber Badak
Tentang perubahan dia menjadi isu utama budak2 rumah aku, kawan aku dari bilik belakang cakap memang dia tu bermasalah, tak mahu kongsi duit beli makanan, tapi bila sudah masak, Selamber badak dia makan. Coklat kawan aku yang masih belum bukak, selamber badak dia makan.ha?

S untuk Selow
Kebelakangan ni, S selalu sangat tidur lewat, tak tau apa masalah dia, tapi dia sudah mula tido lewat. Kawan2 lain yang tidur awal tekanan dengan dia sebab bukak lampu sampai mengganggu orang nak tidur. Kalau bangun pagi, alarm dia snoze bunyi tak hengat punya kuat macam mahu kejut semua orang dalam rumah. Dah berkali2 kami sound, dengan cara lembut mahupun kasar,bila sudah dimarah, dia cuma pandang dan senyum tersipu2. ha?

S untuk Sendirian
Disebabkan S terlalu pelik dan diam, dia selalu bersendirian. Bukan bermaksud nak tinggalkan dia bersendirian, tapi memang kami tak mampu nak lakukan apa2 bila dapat tau yang dia ini betol2 tak betol sikit, senyum sorang2, termenung sorang2....Istimewa bukan?ha?

13 ulasan:

nadia qistina berkata...

ak da taw sapa yg ko mksdkn.2..????
ermmm ak mang spndpt la ngn ko...
spe yg dpt housemate cm 2 mang tkanan glr la....
1 uma nnt ley glr cm dye t...
kpd sesiapa yg tngl sermh brsma ngn owg yg sebgini so brhti2 la ekkkk....huhuuu...ngeeeee...serammm glrrrrrr.....

BudaK_BlurR berkata...

Wahahhaaa~~
betol dow..
dia sangat horror dow..
creppy giller..

x pernah daku jumpa orang yang sebegitu sekali..
nak pinjam tandas semata-mata nak cuci bontot..
adoiyai...tu serious shit honestly ke atau kau kena bg tua sume orang pe pasai ko nak pinjam toilet..
haizz..
pelik la shiyal budak tuu dow..
macam2 laa..

Eerie Liuvyx berkata...

itu bukan aku yang cakap,
mereka yang cakap
hahahahaha

putey berkata...

s = seekor alien

ahahah xD
abeh la kao ana
dia tu saje jea tgk makhluk bumi nie cmna
nnti xlame lagi jadi la alien invasion
eee
takut2 x[[

Op Redz berkata...

hahahha~
setelah lme ko xupdate blog S m'jd topik..
lawak gle dowh.
bpak pelik+kcang ajaib dak 2..
klu housemate aku mcm 2 awl2 g dh kne Kick baja hitam..
hahahah~

FARIE berkata...

S utk scary..
S utk sengal
S utk saiko
S utk sawan b***

huhu.. :P
windu ko la..

topeX.exe berkata...

sape S tuh..
mcm ape jek..xD

Eerie Liuvyx berkata...

hahaha....farie, rindu ko jgak
skrg wireless rmh agk pros,
ssh nk dpt internet,
that why lme xupdate blog
sorry guys=)

keyonfreakpic berkata...

gile barabg kali..
hahahahah
jage2 tau ana..
hahahha

Leo Fird... berkata...

pergh!!!
klu sopan pas2 perangai mcm tue en...
aku pun takut...
hahaha...

mgkn aku rasa dia ting -tong ar otak member ko tue...

apa kat ko jadi pakar psychology kat dia..
huhuhuhu

eD berkata...

Best gila dapat member camtu. Ko patut rasa thrill. Menarik. Belajar deal dengan perangai manusia yang ntah pape. :P

~Photo Freak~ berkata...

ermm memang bengong budak rumah ko nih ana,,,,
kne antar dier kat ustaz lah baru ok...
erm tak pon pakar pyshco...
baru centre balik otak dier yg mereng tuh

S for SENGHAL SUNGGALA

(sunggala adalah satu tempat yg terletak berdekatan dgn PD...member aku kata tempat tuh buhsan n senggal...senggal macam sunggala....tak caya korang tgk odw ke PD mesti nampak pekan tuh...)

Eerie Liuvyx berkata...

bgg ko petot